BANNER


Banner

CLICK THIS PLZ!

***CLICK ME PLEASE*** (TQVM :D)

WELCOME!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt!

Welcome to my blog!

Therefore, if you have some ideas and comments, don't forget to message me or leave message on the shoutbox!

Thanks for viewing and don't forget to follow my blog! ^_^

Enjoy ur stay here @ B3sG!LeR's NeSt

FOOTNOTE: For those who don't understand 'Malay' and 'English' language, please use 'Google Translate' or any other translator. Thanks a lot and stay tuned!

THANKS FOR YOUR SUPPORT. THE BLOG IS RUNNING FOR OVER 2 YEARS NOW!

EXCHANGE LINKS

EXCHANGE LINKS YOUR BLOG URL HERE! *EASY FOR BLOGWALKING*

HISTATS

SHOUTBOX

SHOUT HERE! PLZ TINGGALKAN LINK BLOG ANDA UNTUK DIJEJAK DI ATAS NI (MISTER LINKY) BUKAN KAT SHOUTBOX NI SEBAB SUSAH NAK JEJAK GUNA DUA-DUA.. TQVM :D

FACEBOOK LIKE

Sunday, February 13, 2011

Safee Sali berhijrah ke Pelita Jaya FC

Assalamualaikum w.b.t,

Aku rasa semua dah kenal Safee Sali ni kan? Ha tak tahu.. perghhh korang tak dengar langsung ke cerita? Hmm.. tak apa2 tengok je apa yang aku tulis kat sini..


Hasrat Safee Sali untuk bermain di luar negara tercapai apabila dia berhijrah ke kelab bola sepak Indonesia iaitu Pelita Jaya FC.. Hmm.. walaupun usia dah 27 tahun tapi tak salah rasanya kalau nak cari pengalaman bermain di kelab luar negara..

Apapun all the best untuk Safee! Semoga sukses bermain di kelab tu! Haha sama-sama la kita sokong Pelita Jaya FC.. Nama macam nak jadi Petaling Jaya FC pula.. Haha!

Korang boleh tengok details kat bawah ni..


TIDAK pernah terlintas rasa terkilan di hati walaupun impian untuk beraksi di luar negara hanya tiba ketika usia sudah menjejak 27 tahun. Mungkin bagi sesetengah pihak, dalam usia sebegitu, lebih baik bermain di tempat sendiri kerana setakat mana sangatlah kudrat mampu diperah.

Tetapi itulah dia Mohd Safee Sali - penyerang yang terkenal mempunyai tekad dan semangat yang cukup kuat walaupun keluarganya sendiri tidak sepenuh hati melepaskannya merantau ke Pelita Jaya FC - sebuah kelab berpangkalan di Karawang, Jawa Barat dan mendapat jolokan The Young Guns.

“Memang keluarga berat untuk melepaskan saya pergi bermain di Indonesia tetapi saya mahu mencuba dan mencari pengalaman beraksi di tempat orang. Lagipun, sebagai pemain bola sepak, ini adalah impian saya sejak dulu. Saya mahu merasai sendiri keseronokan bermain di liga yang lebih baik.

“Memang sudah lama saya memasang impian untuk keluar tetapi apakan daya, baru kini berpeluang. Walaupun sudah berusia 27 tahun tetapi keinginan untuk bermain di tempat lain tidak pernah padam. Saya bersyukur kerana apa yang diimpikan, datang juga akhirnya,” kata Safee.


Pertemuan dengan Safee semalam setidak-tidaknya menunjukkan betapa dia jujur pada diri sendiri dan sedar atau tidak, Safee sebenarnya memiliki satu kelebihan yang jarang ada pada pemain bola sepak kita - berani merantau untuk mempertaruhkan bakat walaupun sedar bintangnya belum tentu cerah di Indonesia.

Penyerang Selangor yang dinobatkan sebagai penjaring terbanyak Kejohanan Piala Suzuki AFF baru-baru ini turut mengakui liga bola sepak Indonesia jauh lebih baik berbanding Liga-M dan sebagai pemain bola sepak, apa lagi yang diimpikan selain memperaga bakat dan kebolehan di tempat orang.

Safee akan berlepas ke Indonesia pada Isnin ini dan aksi terakhirnya ialah menentang Kuala Lumpur di Stadium Shah Alam, Sabtu ini. Majikannya, Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) dijangka mengabadikan perlawanan itu buat penyerang kesayangan mereka dengan menyerahkan tanggungjawab selaku kapten kepada Safee pada perlawanan itu.

Menyedari usianya yang dianggap sudah terlewat, Safee pantas menyarankan kepada pemain muda di Liga-M supaya lebih berani untuk keluar menimba pengalaman beraksi dengan pasukan lain dan tidak hanya ‘cari makan’ di Malaysia saja.

“Penghijrahan seperti ini bagus untuk mengembangkan karier. Sampai bila kita nak maju kalau asyik di tempat sendiri saja. Peluang menimba pengalaman seperti ini harus dimanafaatkan oleh semua pemain bola sepak kita,” katanya.

Credit to myMetro

2 comments:

  1. hensemnyaaa safee ni.. kalau la dpt isap konek dia.. perghhh....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Glee!

Glee!
(Sticky) Catch Glee Season 2 every Wednesday

~EarLy eD!TiOn~

~EarLy eD!TiOn~
(STICKY) The best TV Series EVER!!! *4 me of coz* ^_^