BANNER


Banner

CLICK THIS PLZ!

***CLICK ME PLEASE*** (TQVM :D)

WELCOME!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt!

Welcome to my blog!

Therefore, if you have some ideas and comments, don't forget to message me or leave message on the shoutbox!

Thanks for viewing and don't forget to follow my blog! ^_^

Enjoy ur stay here @ B3sG!LeR's NeSt

FOOTNOTE: For those who don't understand 'Malay' and 'English' language, please use 'Google Translate' or any other translator. Thanks a lot and stay tuned!

THANKS FOR YOUR SUPPORT. THE BLOG IS RUNNING FOR OVER 2 YEARS NOW!

EXCHANGE LINKS

EXCHANGE LINKS YOUR BLOG URL HERE! *EASY FOR BLOGWALKING*

HISTATS

SHOUTBOX

SHOUT HERE! PLZ TINGGALKAN LINK BLOG ANDA UNTUK DIJEJAK DI ATAS NI (MISTER LINKY) BUKAN KAT SHOUTBOX NI SEBAB SUSAH NAK JEJAK GUNA DUA-DUA.. TQVM :D

FACEBOOK LIKE

Wednesday, January 26, 2011

Real Madrid Pinjam Emmanuel Adebayor

Assalamualaikum w.b.t,

Ni ada seorang lagi pemain bola yang terkenal iaitu Emmanuel Adebayor.


Kalau korang nak tahu, Adebayor ni sekarang bermain untuk kelab Manchester City. Namun, dia kurang mendapat tempat di hati pengurus Manchester City untuk bermain dengan kerap. Carlos Tevez dan Mario Balotelli dan terbaru Edin Dzeko menjadi penghalang untuknya bermain dalam 'first team'. Form dia yang kurang menyakinkan membuatkan pengurus Manchester City kerap mengetepikan pemain dari Togo itu.. Terbaru, Real Madrid nak pinjam Adebayor ni.. Ye la, daripada Adebayor tak main, baik bagi kelab lain pakai dia kan.. Sia-sia je bakat dia tak digunakan..

Nak tahu berita lanjut? Ikuti di sini..




MADRID: Real Madrid berjaya mendapatkan khidmat penyerang, Emmanuel Adebayor (gambar) dari Manchester City secara pinjaman sehingga tamat musim ini serta ditawarkan pilihan untuk dijual kepada kelab itu.

Kenyataan disiar laman web rasmi kelab gergasi Sepanyol itu menyebut mereka ditawar membeli pemain berusia 26 tahun itu apabila tamat musim ini.


Butiran perjanjian bagaimanapun tidak didedahkan namun Cope Radio Sepanyol menyatakan, Real membayar AS$5.5 juta (RM16.7 juta) bagi mendapatkan penyerang Togo itu yang kerap tersisih daripada barisan utama City.

Jumlah itu adalah gaji yang bakal diterima Adebayor bagi baki musim ini.


Real boleh membeli Adebayor dengan harga AS$23.7 juta (RM72.3 juta). Manchester City berkata, Adebayor akan menjalani ujian kesihatan di kelab yang berpangkalan di ibu kota Sepanyol itu, hari ini.


Jurulatih Madrid, Jose Mourinho terdesak menguatkan barisan serangannya selepas Gonzalo Higuain mengalami kecederaan manakala Karim Benzema menampilkan aksi kurang meyakinkan.

Penyerang Argentina, Higuain tidak dapat beraksi hingga April ini selepas menjalani pembedahan belakang manakala Benzema pula gagal memastikan tempat dalam kesebelasan utama.


Penyerang Perancis itu menjaringkan satu daripada dua gol dalam kempen liga musim ini ketika menewaskan Mallorca 1-0, Isnin lalu.

Madrid tidak boleh keciciran mata untuk terus mengejar pendahulu Sepanyol, Barcelona yang melakar 14 kemenangan liga berturut-turut dan kini mendahului dengan empat mata ke atas musuh tradisi itu.


Mourinho sudah memberikan amaran sejak awal musim lagi bahawa beliau tidak boleh kehilangan dua penyerang kerana tidak mempunyai cukup pengganti.


Kehadiran Adebayor menambah sengat bahagian serangan sama seperti Didier Drogba yang menjadi tonggak utama Mourinho mengecapi kejayaan bersama Chelsea.


Pemain Bola Sepak Terbaik Afrika 2008 itu membantu Monaco melangkah ke final Liga Juara-Juara 2004 tapi tumpas kepada skuad Porto yang dibimbing Mourinho.


Adebayor menyertai Arsenal pada Januari 2006 dan menjaringkan 62 gol dalam tempoh tiga tahun sebelum berpindah ke City tapi gagal memikat Roberto Mancini.


City yang mempunyai ramai penyerang termasuk Carlos Tevez, Mario Balotelli dan pemain baru, Edin Dzeko menyebabkan Adebayor disisihkan Mancini.


Adebayor, bekas pemain antarabangsa Togo, menjaringkan 19 gol dalam 36 penampilan bersama City. - AP

Credit to myMetro

2 comments:

  1. blog nie mmg superb! layak dpt anugerah kualiti. kau boleh claim award tue kt firdauskasim.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. yeke.. thanks! btol dapat award ni? huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Glee!

Glee!
(Sticky) Catch Glee Season 2 every Wednesday

~EarLy eD!TiOn~

~EarLy eD!TiOn~
(STICKY) The best TV Series EVER!!! *4 me of coz* ^_^