BANNER


Banner

CLICK THIS PLZ!

***CLICK ME PLEASE*** (TQVM :D)

WELCOME!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt!

Welcome to my blog!

Therefore, if you have some ideas and comments, don't forget to message me or leave message on the shoutbox!

Thanks for viewing and don't forget to follow my blog! ^_^

Enjoy ur stay here @ B3sG!LeR's NeSt

FOOTNOTE: For those who don't understand 'Malay' and 'English' language, please use 'Google Translate' or any other translator. Thanks a lot and stay tuned!

THANKS FOR YOUR SUPPORT. THE BLOG IS RUNNING FOR OVER 2 YEARS NOW!

EXCHANGE LINKS

EXCHANGE LINKS YOUR BLOG URL HERE! *EASY FOR BLOGWALKING*

HISTATS

SHOUTBOX

SHOUT HERE! PLZ TINGGALKAN LINK BLOG ANDA UNTUK DIJEJAK DI ATAS NI (MISTER LINKY) BUKAN KAT SHOUTBOX NI SEBAB SUSAH NAK JEJAK GUNA DUA-DUA.. TQVM :D

FACEBOOK LIKE

Thursday, December 23, 2010

Kejatuhan Tiger Woods

Assalamualaikum w.b.t,

Post kali ni pula aku nak sentuh pasal Tiger Woods pula.

pix_middle

Siapa yang tak kenal Tiger Woods ni kan? Bekas pemain golf nombor satu dunia ni.. selalu mendapat kejuaraan dalam pertandingan-pertandingan yang disertainya.. namun, pada tahun ini?





PADA tahun dunia menyaksikan Tiger Woods mengalami keruntuhan rumah tangga, kehilangan ranking utama, imej ikon dan setiap kejohanan yang disertainya, sukan golf berkembang maju dengan bintang baru dan kelihatan tidak begitu bergantung kepada Woods semata-mata selepas ini.

Kejatuhan Woods mendominasi golf sepanjang tahun, bermula permohonan maafnya pada Februari yang mencuri tumpuan global hinggalah dia menamatkan 'rehat' lima bulan pada kejohanan Masters AS pada April dengan beraksi penuh tekanan untuk berakhir di tangga keempat.

Juara kejohanan utama sebanyak 14 kali itu bertungkus-lumus menamatkan musim 2010 tanpa sebarang kejuaraan. Skandal seksnya menjadi bahan gurauan dan menjurus kepada perceraian pada Ogos dengan isterinya, Elin Nordegren. Statusnya sebagai pemain nombor satu dunia dirampas pemain England, Lee Westwood.


Dengan Woods sekadar seorang pemain biasa di lapangan, sukan itu masih mempamerkan drama dan kemahiran yang menarik peminat lama sebelum kehadiran Woods.

Phil Mickelson memenangi Masters AS dengan gaya dramatik, meraih kejuaraan keempatnya dan jaket hijau Masters kali ketiga. Di lubang ke-13 pada hari terakhir, Mickelson memukul 6-iron di antara dua pokok dan singgah tiga kaki dari lubang.


Pemain Ireland Utara, Graeme McDowell memenangi Terbuka AS di Pebble Beach, pemain Afrika Selatan, Louis Oosthuizen menjuarai Terbuka British di lapangan terkenal St Andrews dan Kaymer merangkul Kejuaraan PGA AS di Whistling Straits.


Namun bukan hanya pemenang kejuaraan utama mencipta nama. Pemain Ireland Utara, Rory McIlroy menyamai catatan pusingan terbaik pada kejohanan utama dengan 63 di St Andrews, ketika angin kencang menafikan peluangnya bergelar juara.

Westwood menamatkan lima tahun penguasaan Woods di puncak ranking sekalipun gagal memenangi kejuaraan utama pertamanya dan membatu Eropah memenangi Piala Ryder.

Eropah mengalahkan Amerika Syarikat 14.5-13.5 di Wales untuk merampas kembali Piala Ryder, dengan Westwood, Kaymer dan McDowell bertindak cemerlang. McDowell mengalahkan Hunter Mahan 3 dan 1 untuk memastikan trofi milik Eropah.

Pemain Amerika, Jim Furyk memenangi Kejuaraan Jelajah PGA AS manakala pemain Sweden Robert Karlsson memenangi Kejohanan Dunia Dubai manakala Kaymer berkongsi tangga ke-13 untuk mengungguli Race to Dubai.

Memang bukan rezeki beliau la tahun ni.. mungkin zaman kegemilangannya dah berakhir kot.. Hmm.. beliau pun dah kaya kan.. Bagi je la peluang kat orang lain pula merasa.. :P

Sumber dari myMetro

2 comments:

  1. mesti dia terganggu dengan isu skndal seks tue..bakat dia memang besar

    ReplyDelete
  2. betul tu.. benda macam tu memang buat prestasi dia terumbang-ambing.. kesian dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Glee!

Glee!
(Sticky) Catch Glee Season 2 every Wednesday

~EarLy eD!TiOn~

~EarLy eD!TiOn~
(STICKY) The best TV Series EVER!!! *4 me of coz* ^_^