BANNER


Banner

CLICK THIS PLZ!

***CLICK ME PLEASE*** (TQVM :D)

WELCOME!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt!

Welcome to my blog!

Therefore, if you have some ideas and comments, don't forget to message me or leave message on the shoutbox!

Thanks for viewing and don't forget to follow my blog! ^_^

Enjoy ur stay here @ B3sG!LeR's NeSt

FOOTNOTE: For those who don't understand 'Malay' and 'English' language, please use 'Google Translate' or any other translator. Thanks a lot and stay tuned!

THANKS FOR YOUR SUPPORT. THE BLOG IS RUNNING FOR OVER 2 YEARS NOW!

EXCHANGE LINKS

EXCHANGE LINKS YOUR BLOG URL HERE! *EASY FOR BLOGWALKING*

HISTATS

SHOUTBOX

SHOUT HERE! PLZ TINGGALKAN LINK BLOG ANDA UNTUK DIJEJAK DI ATAS NI (MISTER LINKY) BUKAN KAT SHOUTBOX NI SEBAB SUSAH NAK JEJAK GUNA DUA-DUA.. TQVM :D

FACEBOOK LIKE

Monday, November 22, 2010

Datuk Lin Dan??

Hari ini aku nak citer pasal Final Badminton Sukan Asia yg diadakan di Guangzhou, China pada Ahad, 21 November 2010.


Aku rasa ramai yg dah menyangka Lin Dan tetap akan menang dalam final badminton tu memandangkan rekod pertemuan pun jelas menyebelahi Lin Dan. Tambah lagi dah ada kat negara sendiri mesti azam Lin Dan nak menang pun kuat kn?



Lee Chong Wei VS Lin Dan

Namun, Lee Chong Wei x kurang hebatnya.. Bukti? Disebabkan Lee Chong Wei dapat mengalahkan Chen Jin pada separuh akhir.. Tapi masa perlawanan tu, Lee Chong Wei pun kelihatan akan mengalami kekalahan di tangan Chen Jin sbb kalah pada set pertama 14-21. Tetapi, beliau seakan2 menemui rentak apabila berjaya mengalahkan Chen Jin pada set kedua dengan mata 21-15. Beliau terus meneruskan rentaknya bergayanya apabila mudah mengatasi Chen Jin pada set penentuan dengan mata berkesudahan 21-7. Ok, sampai situ saja separuh akhir yg nak aku citer.

Berbalik balik pada final td.. Lin Dan seperti yg dijangka mudah mengatasi Chong Wei pada set yg pertama dengan 21-13. Lin Dan ingat die sudah memiliki pingat emas.. Namun, beliau sudah tersilap kerana Lee Chong Wei bangkit pada set seterusnya dan berjuang sehingga habis2an sehingga kelihatan kembali kilauan pingat emas untuk Malaysia..Hasilnya beliau menang set kedua dengan 15-21.. Ia seolah2 mengembalikan kepercayaan daripada sebilangan rakyat Malaysia yg putus asa untuk memberi sokongan kepada Chong Wei. Namun, Lin Dan kembali menemui rentaknya pada rubber game apabila menjinakkan Chong Wei 21-10. Sekaligus membawa pulang pingat emas untuk negara China. Ia sekaligus memunahkan harapan Malaysia untuk merangkul satu2nya pingat emas badminton untuk Malaysia selepas Koo Kien Keat-Tan Boon Heong yg kalah kepada Markis Kido-Hendra Setiawan dr Indonesia juga dengan rubber game. Perlawanan tersebut juga tidak kurang menariknya terutama pada set kedua yg menyaksikan kebangkitan Kido-Setiawan.



Datuk Lee Chong Wei


Lin Dan juara perseorangan lelaki badminton Sukan Asia 2010

Berbalik kepada kemenangan Lin Dan td.. nak tau x apa yg paling aku bengang pasal Lin Dan ni? pasal ke-selfish-an die ngan ke-berlagak-an die.. Korang mesti tau yg kalau die menang je final badminton. terutamanya yg berprestij mulalah die berlagak dengan beberapa aksi yg cukup mengjengkelkan dan menyampah! Macam hari Ahad yang lalu, die menanggalkan bajunya dan memeluk Chong Wei di atas kemenangannya.. Peluk? tolonglah! dalam hati siapa yang tahu?



Namun, bakat Lin Dan dalam badminton mmg x dapat dinafikan.. tetapi, beliau perlu menunjuk semangat kesukanan yg baik dan bukannya untuk kepentingan diri sendiri.. Ramai dah yg menyampah dengan Lin Dan disbbkan sikap egoisnya tu.. Apakan daya, kita hanya mampu melihat. Ceh, ayat..hehe



Lin Dan

Yang x tahannya pulak nak gelak kat sini sbb aku tgk badminton hari tu..pas2 ada pengulas sukan ni ckap 'datuk lin dan' haha..tergelak plak aku dibuatnya? sejak bila lin dan dpt datuk..sampai bila2 lin dan menang x kan dpt datuk punye la..percaya la.. tp bila pkir2 balik rasanya lin dan lg layak dpt gelaran datuk dr chong wei..hoho!

Dengan ini sampai di sini sahaja dlm post kali ni.. Akhir kata, komen jangan x komen...

Oh ya, lepas tu jgn lupa follow my blog ok?

Tunggu post yg lebih menarik dr saya kemudian nanti.. ^_^

2 comments:

  1. haha,lau ko tgk btol2 masa set ke-2,,
    Lin Dan mcam main2 je waktu tu sbb dye mmg suka main lama2 lagi-lagi final..
    pengulas astro Arena pon sniri ade cakap Lin dan main2 je set ke-2 tu,,hehe

    ReplyDelete
  2. Tu la.. Lin Dan saje je bg Chong Wei menang set kedua.. slalu mmg kalah straight set pun.. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Glee!

Glee!
(Sticky) Catch Glee Season 2 every Wednesday

~EarLy eD!TiOn~

~EarLy eD!TiOn~
(STICKY) The best TV Series EVER!!! *4 me of coz* ^_^