BANNER


Banner

CLICK THIS PLZ!

***CLICK ME PLEASE*** (TQVM :D)

WELCOME!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt!

Welcome to my blog!

Therefore, if you have some ideas and comments, don't forget to message me or leave message on the shoutbox!

Thanks for viewing and don't forget to follow my blog! ^_^

Enjoy ur stay here @ B3sG!LeR's NeSt

FOOTNOTE: For those who don't understand 'Malay' and 'English' language, please use 'Google Translate' or any other translator. Thanks a lot and stay tuned!

THANKS FOR YOUR SUPPORT. THE BLOG IS RUNNING FOR OVER 2 YEARS NOW!

EXCHANGE LINKS

EXCHANGE LINKS YOUR BLOG URL HERE! *EASY FOR BLOGWALKING*

HISTATS

SHOUTBOX

SHOUT HERE! PLZ TINGGALKAN LINK BLOG ANDA UNTUK DIJEJAK DI ATAS NI (MISTER LINKY) BUKAN KAT SHOUTBOX NI SEBAB SUSAH NAK JEJAK GUNA DUA-DUA.. TQVM :D

FACEBOOK LIKE

Tuesday, November 23, 2010

Glee Season 02 Episode 01 Synopsis

Salam,

X tahu nape sejak akhir2 ni aku macam rajin nak tulis sesuatu untuk blog aku. So, ready? Here..



Kepada yg miss citer ni & minat citer ni.. dan kepada sesiapa sahaja yg baca blog ni aku nak citer sket pasal citer GLEE yg aku minat sgt2 ni.. starting dr Season 02 bole? hehe..



Season 2 Kick-Start!

Jadi Glee memulakan season barunya dengan sedikit perubahan.. Matt Rutherford ataupun Titon Dalton sudah tidak ada dalam season yg kedua.. alasan yg kreatif yg diberikan pengarah Glee adalah die telah 'transfer' ke sekolah yg lain. Manakala Burt Hummel atau Mike O'Malley, Santana Lopez atau Naya Rivera & Brittany Pierce atau Heather Morris telah ditawarkan ke watak yg utama disebabkan mereka boleh develop storyline yg menarik bersama main cast yg sedia ada..


Burt Hummel @ Mike O'Malley


Matt Rutherford @ Dijon Talton

Musim 2 bermula dengan Will Schuester mencari ahli baru untuk New Directions disebabkan Matt Rutherford dah berpindah. Ahli Glee kini tinggal seramai 11 orang sahaja..5 org lelaki dan 6 orang perempuan.. Malangnya, tiada siapa pun yg nak mendaftarkan diri utk menyertai New Directions disebabkan Will menetapkan syarat 'No Tryouts' iaitu tidak boleh mencuba.

Watak baru diperkenalkan dalam episod yg pertama iaitu Shannon Beiste atau nama sebenarnya Dot Marie Jones.. Shannon memegang watak sbg pengurus pasukan bola McKinley High. mesti anda tertanya2 dimanakah perginya Ken Tanaka? Principal Figgins telah menyatakan Ken Tanaka mengalami Nervous Breakdown dan posisinya digantikan oleh Shannon Beiste.


Shannon Beiste @ Dot Marie Jones

Principal Figgins telah memotong budget Sue Sylvester & Will Schuester disebabkan permintaan Shannon. Shannon berjaya memperoleh budget itu kerana beliau telah mengendalikan pasukan bola secara efektif. Geram dengan budget dipotong, Sue berniat untuk membalas dendam kepada Shannon.

Sementara itu, watak utk ahli New Directions juga diperkenalkan iaitu Sam Evans atau Chord Overstreet & Sunshine Corazon atau Charice menerusi lagu 'Empire State Of Mind' daripada New Direction dalam misi utk mencari ahli baru. Lagu itu dinyanyikan asal oleh Jay Z & Alicia Keys.


Sunshine Corazon @ Charice



Sam Evans @ Chord Overstreet

Namun, Rachel Berry berpura2 untuk berminat utk mencari ahli baru kerana takut posisinya diancam sbg penyanyi utama. Rachel bersemuka dengan Sunshine di dalam sebuah tandas dan berpura2 mengajaknya utk menyertai New Directions sambil menyanyikan lagu 'Telephone'
asal daripada Lady Gaga & Beyonce.

P/S: Diminta supaya jgn dengar lagu Lady Gaga kerana die merupakan artis yg mengamalkan Satan. X tahu? Search youtube atau google type la 'Lady Gaga Satanic Artist'

Selain itu, Finn Hudson berjumpa dengan Sam Evans untuk menyertai New Directions dan menjemputnya dengan khas ke bilik yang selalu digunakan oleh New Directions untuk praktis. Ahli lelaki New Directions kecuali Kurt mendendangkan bersama Sam lagu yg bertajuk 'Billionaire' nyanyian asal Travie McCoy feat. Bruno Mars..

Sementara itu, Sue & Will terus membuli Shannon lalu membuatkan die menangis di bilik persiapan untuk seketika. Kemudian, Finn mencadangkan Artie untuk menyertai pasukan bola sepak kerana Artie ingin mendapatkan badan yg tegap seperti Mike Chang kerana Tina breakup dgn Artie disebabkan dia tidak mempunyai ciri yg disukainya seperti Mike Chang. Namun, Shannon berada dalam mood yg teruk lalu mengeluarkan Finn dr skuad bola sepak.

Terkejut dengan keputusan Coach Beiste. Finn mencuba nasib utk Cheerios!. Sebelum itu Quinn juga mencuba nasib selepas die dikeluarkan Sue disebabkan melanggar peraturannya kerana mengandung pada musim pertama. Finn cuba untuk mendapatkan popularitinya kembali kerana die mmg sukakan populariti sejak die menjadi quarterback pasukan bola itu.. Santana pulak telah diturunkan taraf dari ketua kepada cheerios biasa dan digantikan oleh Quinn kerana melanggarkan peraturan kerana mendapatkan pembedahan plastik payudara dan dimaki keras oleh Sue.

Manakala, Tina & Mike Chang telah mendapat tahu yg Rachel telah memberikan directions yg salah kepada Sunshine untuk pergi ke auditorium. Rachel telah dipandang dingin oleh setiap ahli New Directions termasuklah Finn. Untuk menebus kesilapannya, die berjumpa dengan Sunshine kembali dengan memberikan directions yg betul ke arah auditorium. Lalu, Sunshine menunjukkan bakatnya dengan menyanyikan lagu 'Listen' dr Beyonce yg juga merupakan soundtrack filem 'Dreamgirls'.


Filem 'Dreamgirls' lakonan Beyonce

Inilah senarai lagu yg dinyanyikan pada episod yg pertama..

Sumber dari Wikipedia..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Glee!

Glee!
(Sticky) Catch Glee Season 2 every Wednesday

~EarLy eD!TiOn~

~EarLy eD!TiOn~
(STICKY) The best TV Series EVER!!! *4 me of coz* ^_^