BANNER


Banner

CLICK THIS PLZ!

***CLICK ME PLEASE*** (TQVM :D)

WELCOME!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt

WELCOME to B3sG!LeR's NeSt!

Welcome to my blog!

Therefore, if you have some ideas and comments, don't forget to message me or leave message on the shoutbox!

Thanks for viewing and don't forget to follow my blog! ^_^

Enjoy ur stay here @ B3sG!LeR's NeSt

FOOTNOTE: For those who don't understand 'Malay' and 'English' language, please use 'Google Translate' or any other translator. Thanks a lot and stay tuned!

THANKS FOR YOUR SUPPORT. THE BLOG IS RUNNING FOR OVER 2 YEARS NOW!

EXCHANGE LINKS

EXCHANGE LINKS YOUR BLOG URL HERE! *EASY FOR BLOGWALKING*

HISTATS

SHOUTBOX

SHOUT HERE! PLZ TINGGALKAN LINK BLOG ANDA UNTUK DIJEJAK DI ATAS NI (MISTER LINKY) BUKAN KAT SHOUTBOX NI SEBAB SUSAH NAK JEJAK GUNA DUA-DUA.. TQVM :D

FACEBOOK LIKE

Tuesday, April 5, 2011

Ratu The Movie tak kalah

Assalamualaikum w.b.t,

Korang dah tengok ke cerita Ratu The Movie ni? Cerita ni boleh tahan la best walaupun ramai barisan pelakon dia baru-baru belaka..



Kepada korang yang belum dapat tengok n nak tengok.. ni aku sediakan link untuk download cerita ni dengan link download yang sangat laju.. huhu.. :D


http://adf.ly/12mVM
http://adf.ly/12mXz






SEKALIPUN berdepan pelbagai kontroversi termasuk tidak mencecah kutipan pecah panggung, filem Ratu The Movie yang mendapat perhatian sejak menjengah pawagam seluruh tanah air bermula 17 Mac dan berakhir 31 Mac lalu.

Lebih memberangsangkan, Ratu The Movie garapan Profesor Madya A Razak Mohaideen turut mendapat kepercayaan pihak Astro First dengan menayangkannya secara ekslusif di kaca televisyen selama sebulan bermula 31 Mac lalu hingga penghujung April nanti.

Orang yang paling gembira dengan berita baik ini sudah pastilah dan Ketua Pegawai Eksekutif, Line Clear Motion Pictures (LCMP), A Latiff Mohaideen.

Menurut Latiff, ternyata masih ada cara untuk peminat filem yang tidak berpeluang menonton di pawagam untuk menyaksikan filem itu di kaca TV pula.


“Filem yang bagus seperti Ratu The Movie tidak mungkin akan dipersiakan begitu saja. Memahami genre filem ini yang lebih terasa moodnya jika ditonton bersama keluarga secara santai di rumah, ia pasti mendapat sambutan menggalakkan daripada peminat.


“Kita akan ‘memahkotakan’ kembali Ratu The Movie melalui Astro First untuk menunjukkan yang kita tidak pernah berputus asa untuk sentiasa membawa pembaharuan dalam industri perfileman.

“Saya akui sambutan yang diterima di panggung adalah sederhana, tapi itu tidak bermakna filem ini tidak bagus kerana rata-rata penonton yang menonton filem ini memberikan reaksi yang cukup positif. Cuma mungkin pemilihan tarikh tidak sesuai menyebabkan filem ini mempunyai penonton yang kecil,” katanya.

Latiff berkata, seperti ada aura tersendiri bagi filem Ratu apabila orang perseorangan masih memperkatakan Ratu The Movie walaupun tayangannya sudah berakhir di pawagam dan diambil alih beberapa filem baru ketika ini.

“Sama ada komen positif atau negatif, itu terpulang kepada hak individu itu sendiri kerana masing-masing mempunyai pendapat tersendiri dan siapalah yang boleh menyekat kebebasan bersuara manusia lain.

“Ada di antara mereka memaklumkan keadaan cuaca yang tidak begitu mengizinkan menjadi punca tidak dapat ke panggung, tambahan jalan yang terlalu sesak. Hujung minggu pula terikat dengan komitmen ke majlis perkahwinan,” katanya.

Namun, kata Latiff, orang perseorangan mengakui tetap tertarik melihat trailer Ratu yang sering dipaparkan di televisyen mahu pun di Internet. Meriah sungguh promosi filem ini. Tapi sayang, ia kesuntukan masa.

“Mungkin juga pertaruhan tarikh penayangan yang dipilih tidak tepat dengan musim orang rajin ke panggung, apatah lagi, ia terpaksa bersaing dengan filem lain.

“Apa yang pasti, produksi Ratu The Movie tetap berdiri di atas kaki sendiri untuk terus maju ke hadapan ditambah dengan sokongan padu yang diberikan penggemar filem tempatan yang sentiasa menghargai kemunculan filem baru di pawagam,” katanya.

Tambah Latiff lagi, kini pihaknya bersama Astro First membawakan secara eksklusif filem Ratu The Movie melalui medium paling mudah untuk mereka yang ingin menonton filem ini, tetapi tidak mempunyai masa untuk ke panggung iaitu televisyen.

“Usaha itu tangga kejayaan. Mungkin inilah pegangan produksi Ratu The Movie. Memang sukar untuk menerangkan dengan kata-kata apatah terlalu banyak komen negatif pada filem ini. Sedangkan ia datang daripada mereka yang belum menonton filem ini lagi,” katanya.

Apapun, kata Latiff, usaha murni produksi untuk membawakan filem yang juga genre terbaru di negara ini di mana ia menggabungkan program realiti dan filem, digarap kemas oleh pengarah yang sudah berjaya menghasilkan lebih 30 buah filem iaitu Razak juga perlu diberi sokongan oleh semua pihak.

“Bukan mudah menghasilkan sebuah filem yang mana watak utamanya dilakonkan 10 pendatang baru yang tidak pernah mempunyai pengalaman berlakon sebelum ini.

“Tetapi produksi Line Clear terlalu berani. Demi untuk melahirkan pelakon pelapis baru, kita perlu berani mendedahkan mereka. Sayang jikalau bakat baru yang ditemui ini disimpan dengan alasan mereka masih baru, tiada pengalaman?

“Justeru, siapa yang bertanggungjawab untuk memberi mereka pengalaman kalau bukan produser filem sendiri? Disebabkan keyakinan inilah, kami bekerjasama dengan Astro First untuk tayangan filem Ratu di kaca TV,” katanya.

Peluang kedua penggemar filem tanah air untuk menonton dan menilai sendiri filem yang dibintangi barisan bakat baru Tasha Shilla, Bkay Nair, Farah Rahman, Farahin, Jazzy, Sue, Arizan, Elya, Shazlyn serta dimantapkan dengan gandingan barisan pelakon popular Eizlan Yusof, Fouziah Gous, Yusry KRU dan Azlee Khairi.

Ratu The Movie, sebuah filem genre realiti pengembaraan menampilkan 10 gadis jelita yang berjaya memasuki peringkat akhir program realiti ‘Pesona Ratu’.

Mereka terpaksa bersaing sesama sendiri dari segi fizikal mahu pun mental untuk memastikan mereka memenangi gelaran sebagai Ratu.

Credit to myMetro

4 comments:

  1. salam n hi :) orang datang sini nak bagitau

    blog yg dulu tak betul sikit. ni link blog baru. kalau ada masa datanglah okay :) blog lama tu dah tak guna lepas ni, guna blog baru je.

    runaziluz.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! Awesome blog ! Done follow u . I will always support ur blog :D .

      http://secret-domokun.blogspot.com/

      Delete
    2. Nur Kiasatina> Thanks.. done following ur blog back! :D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Glee!

Glee!
(Sticky) Catch Glee Season 2 every Wednesday

~EarLy eD!TiOn~

~EarLy eD!TiOn~
(STICKY) The best TV Series EVER!!! *4 me of coz* ^_^